Thursday 2 September 2010

First day nursery

Gembiranya baby di hari pertama sekolah. Baby bukan main gembira, tapi aku dan bos punya lah gementar, seram sejuk semua ada. Ialah queen lah kata kan. Hahahahaha.... So far, alhamdulillah baby tak pulak meragam selama di sekolah. Sekarang ni dah boleh tinggal terus tapi aku still duduk di sekolah. Tak berani lagi nak balik rumah. Ialah mana tahu tiba2 queen out of control. Hahahahaha.... Alhamdulillah juga sebab so far baby tak pulak anti sosial dengan budak2 lain dalam kelas dia. Dia bermain bersama2. Cuma bila cikgu panggil dia atau nak berbual dengan dia, baby akan senyap dan tak nak cakap serta tak nak balas balik apa cikgu tu tanya. Hahahaha.... Nak kata malu, kat rumah dia queen. Agaknya ni mesti dia praktik kan ajaran bos agar jangan bercakap dengan orang yang dia tak kenal. Hahahaha.....

Ada satu insiden hari pertama kat sekolah. Dia nak buang air kecil. Aku dengan cikgu dia masuk lah tandas sekali dengan dia. Lepas dia buang air kecil, cikgu dia dengan ramahnya ajar dia buka paip, then sabun tangan dan last sekali tutup paip air tu. Punya lah dia tak nak dengar kata, apa cikgu dia suruh buat dia buat dekkkkk aje. Aku dah biasalah kan. Kalau kat rumah tu, dia akan jawab, 'I know and I can do it myself'. Agaknya dengan cikgu ni dia takut nak cakap lagi, so dia pun buat muka ler sambil tak ikut cakap cikgu dia. Terkulat2 aku tengok cikgu dia. Kesian pun ada. Hahahahaha.... Aku cool aje, sebab dah biasa. Then aku suruh cikgu dia keluar. Aku handle, kejap aje dia tutup air paip tu. Hahahahaha.....

No comments: