Wednesday 1 September 2010

Edinburgh Fringe Festival 2010 - Siri 1

Sudah menjadi kebiasaan, setiap kali fringe festival, aku anak beranak akan ke Royal Mile. Sepanjang jalan ni akan ada show. Ada yang menyanyi, berlakon, juggling, berjoget dan macam2 lagi ler. Abang paling suka tengok orang juggling dan buat magic show. Ok, jom kita tengok apa ada kat Fringe Festival tahun 2010 ni.


first sekali mestilah ada aku.... hahahahaha...... posing tetap kena yer tuan2 dan puan2... hahahaha...

ni dia orang dok main instrument sambil nyanyi...


apa ke nama street show ni ek... bos ada cakap ari tu tapi aku lupa... hahahhaa... ni charlie chaplin (betul ke aku eja.. hahaha).... ni orang betul ni..... jadi patung....

yang ni pulak puteri silver memegang bola silver... kalau kita bagi dia donation, dia akan bergerak sambil bagi kita bola silver tu, tapi kena pulang kan semula ya.... pandai dia orang ni cari rezeki..... bos siap bagi aku cadangan lagi... dia suruh aku pakai baju traditional melayu siap sanggul.... bila orang bagi donation, terus menari zapin ke, mak yung ke.... hahahahhaa... bos cakap, dapat 100 pound donation, balik ler rumah... duit tu bagi kat dia.. hahahahahaha....... sungguh kurang bernas idea bos ku ini... hahahaha.....

ni pulak comedy + juggling + action show... abis dia buat show dia akan announce yang kita bagilah dia donation hasil persembahan dia... aku dok terpikir, macam2 cara manusia meraih rezeki kan....




ni salah satu show yang kita orang nengok.... abang bukan main terpegun dengan aksi2 dia orang ni.. balik rumah terus tiru... hahahahaha.....

di mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi kan.... baby sekarang dalam training untuk menjadi mamarazi... hahahaha.. ke mana sahaja pergi, dia akan snap, snap, snap, snap, snap... ikut sapa agaknya ya?? hahahaha.....


selain dari show, akan ada orang yang berpakaian pelik2 memberi flyer untuk show2 berbayar dan percuma di tempat lain.... macam2 fesyen ada......

yang ni aje tak buat show... hahahahha.... tahun depan lah nak cadangkan kat bos suruh dia buat show silat kat sini... dapat 500 pound balik ya.... bagi kat I duit tu... I nak beli LV... hahahaha....

ada cerita di sebalik perempuan berambut pink tu... tunggu entri seterusnya... hehehehehe.....

No comments: