Wednesday 26 May 2010

Arthur Seat - Picnic & daki bukit

Weekend lepas, bos ajak picnic lagi. Mula2 bos cakap nak pergi botanical garden. Then tiba2 tak jadi pulak. Bos kata nak cuba singgah arthur seat. Arthur seat ni bekas bukit yang katanya bekas gunung berapi. Susunan batu2 bukit ni sangatlah cantik. Dan dari atas ni seluruh bandar Edinburgh dari setiap arah dapat dilihat. Cantik sungguh. Mula2 bos pikir nak picnic kat bawah aje. Then tergerak pulak nak panjat bukit. Abang dan baby bukan main excited nak panjat bukit. So aku dengan bos pun layankan ajelah. Tapi last2, kami pula yang seronok sampai abang dan baby penat dan minta nak balik. Hahahaha.......


waktu ni dah separuh bukit panjat... penat juga aku..... tapi bila tengok pemandangan ke bawah, cantiknya hilang rasa penat... dan nak naik lagi nak tengok dari atas lagi.....

banyak betul bunga2 warna kuning ni.... tapi sangatlah bahaya....penuh berduri satu pokok.... masa lalu celah2 pokok ni, aku punyalah menjerit suruh abang dan baby hati2... bos tensen aje... hahahaha....


then kami rehat dan makan2..... isi minyak semula setelah penat mendaki..... time picnic ni abang dan baby takut dengan fly.... aku rasa bukan lalat tapi macam seranggan yang terbang2.... kecik aje tapi takutnya budak2 ni macam jumpa harimau.... macamanalah nanti kat malaysia... hahahhaa....


ok, kita sambung pendakian..... hahahha... banyak lagi gambar tapi malasnya nak upload.....

yeah!!!! kami dah berjaya sampai ke puncak......bukan main susah nak ambik gambar ni... ada dekat 10 kali suruh budak2 ni diam2 nak dapat shadow cantik.... akhirnya berhasil juga.... dari kiri, aku, baby, abang dan bos....

ni menghala nak turun.... abang dan baby dah penat..... so yang jadi mangsa ialah bos..... hahahhaa.....


masa turun ni, aku dan bos suruh abang perlahan2.... ialah takut dia berlari kang terguling jatuh bukit.... then aku cakap perlahan2..... abang pula tanya, walk like a penguin mummy??.... aku pun iyakan aje lah yang penting dia turun dengan perlahan.... terus dia buat aksi jalan macam penguin... kita orang ketawa tak henti2 sampailah ke bawah... loyar buruk betul abang ni.... terkedek2 dia turun buat aksi penguin... hahahaha.....

sampai bawah tak nak balik pulak.... so sambunglah kita orang bagi duck, swan dan burung makan...... sampailah petang baru lah kami balik...... puas dan seronok hari tu..... first time panjat bukit ni... best sangat.....

No comments: