Friday 29 January 2010

keropok lekor

Minggu lepas aku dapat jiran melayu baru. Atas aje rumah dia. Agaknya kalau aku jerit2, dia dengar kot. Hahahaha... Then masa dia pindah2, aku pergi jengok sebab bos ada tolong2 angkat barang. Then time makan, aku pun dilawa makan sekali. Dia orang hidang nasi dan lauk pauk bagai. Tapi aku tak makan sebab dah makan kat rumah sebelum pergi rumah dia. Selain lauk pauk ada juga keropok lekor. Aku tengok, waduh2 sedapnya. Abang dengan baby bukan main pulun makan keropok lekor tanpa malu2. Aku nak makan pun malu, sebab anak2 aku dah makan dengan banyaknya keropok lekor tu. Balik rumah aku cakap dengan bos, 'kita beli ikanlah, nak buat keropok lekor'. Bos ok jer. Ini lah hasilnya keropok lekor aku. Nampak sangat delicious (angkat bakul sendiri ye. Orang tak puji, biar aku puji diri sendiri). Hahahahha....

baru siap diuli......

setelah diuli dan direbus....

hasilnya, siap digoreng.... yummy!!! aku memang "pandai" buat keropok lekor.

No comments: