Saturday 23 January 2010

tetamu tak disangka

Hari Sabtu lepas, sebelum bos nak berbuka puasa, tiba2 dapat call dari seseorang. Aku dengar aje. Bos jawab "datang lah". Aku boleh agak dah. Ni mesti ada orang nak datang. Rupanya dah ada belakang rumah. Kah kah kah. Aku apa lagi, bersilat lah memasak. Bayangkan, lagi 2 atau 3 minit. Bersilat aku memasak. Kah kah kah kah.

Aku fikirkan siapa lah yang nak datang. Rupanya anak kawan bos dari Malaysia. Yang sorang tu sekarang bekerja kat Aberdeen. Dan adik2 nya datang holidays. Yang ayahnya aritu datang tapi kat London dan Dublin aje. Lawat anak lagi seorang kat Dublin. Tak sempat nak jalan2 ke Scotland.

Teringat aku masa mula2 nak datang sini. Tahun 2002 lagi, ayah dan arwah ibu budak2 ni lah kami berjumpa buat rujukan pasal duduk luar negara ni. Tak sangka anak2 dia datang melawat kami hari ini.

Ini lah tetamu kami dari Aberdeen dan Malaysia. Sempat dijamu speghatti aje. Kalau bagitau awal2 nak datang, boleh jamu nasi ayam, nasi bryani atau nasi tomato... Kah kah kah kah......

No comments: