Friday 8 January 2010

YUMMY SUSHI....

Semalam malas betol nak masak. Lagi malas bila bos ckp tak nak makan (kononnye nak diet. Tapi ayat tu memang selalu di dengar. kah kah kah......) So makanlah lauk kelmarin (mak ai lauk kelmarin tu) Makan malam pulak rasa nak makan sushi. Apa lagi aku buat sushi lah(hehehehehe... tp bos dgn abang tak mkn) Takpe lah, boskan nak diet. Abang mkn nasi kelmarin dgn lauk kicap kelmarin (kesihannye, tapi abang ni jenis dia benda2 yg nak abis ni lah yg paling dia suka) Ikut aku lah tu. Aku suka mkn lauk2 semalam, kelmarin. Selagi tak basi. heheheheheheheh.... Ape lagi jom lah tgk hasil sushi aku dan cara2 nak buatnya.
Bahan2nya, gula-2 sudu, sushi rice, cuka beras, tuna dlm tin, buluh pengulung (untuk gulung sushi), mayonaise, seaweed dan lada begala (sukahati nak kuning ke merah ke ijau ker). Sebenarnya inti dia ni ikut suka citarasa sendiri. Yang ni citarasa aku dan baby.... hehehe....


Sebelum gulung gini gayanya (inti atas tu tuna)

Kalau tak suka tuna boleh isi red pepper, timun, telur dadar , sukati lah nak letak aper yg kita suka..... avacado pun orng jepun isi... tp aku tak suka avacado.... (rasanye macam jering) tp jering aku suka..


selasai sudah di gulung...


hasilnye.... setelah di potong
yummy kan baby?? hehehe....

Sambil2 buat sushi tu sambil2 lah layan anak2.... aku buat sushi anak2 buat party.. kah kah kah
(muka baby yang tak semegah... hahahahaha... tgh cirit birit tu)

No comments: