Saturday 23 January 2010

PANIK!!!!

Panik!!! Panik!!! Panik!!! Ni cerita malam kelmarin. Punya lah panik kami sekeluarga. Semuanya angkara BOS!!! Nak dijadikan cerita, bos pergi tutup pintu living hall dengan sangat rapat. Padahal pintu2 kat rumah ni semuanya tak boleh tutup rapat. Dia punya pintu lebih besar dari frame nya. Nasib baik pintu masuk rumah tak macam tu. Kalau tak, dah lama kami kena kidnap. Kah kah kah kah.
Ok berbalik pada cerita pintu tertutup. Bos sudah tutup pintu depan dengan sangat rapat. Entah mimpi apa ntah bos boleh buat macam tu. Mula2 tak perasan. Tapi bila aku nak ke toilet, aku tak boleh buka pintu tu. Mula2 fikirkan tenaga aku yang tak kuat. Rupanya memang tak boleh bukak. Semua ada kat depan. Masing2 dah panik. Aku mulalah membebel. Bos pun panik. Aiman sibuk tanya, "we can't go to toilet", "we can't go to bed". Orang tengah panik, banyak pulak membebel budak ni. Ingat tidur pulak (tapi memang patut pun sebab dah nak dekat kul 7 malam masa kejadian). Bos pun panik. Ada dalam 30 minit sibuk panik, bebel dan menjawab semua soalan abang, baru bos dapat idea. Nak tendang. Tapi tendang tak boleh sebab bukan dari luar. Then pakai kad. Pun tak jalan. Last2 bos cuba buka tombol guna skru. Alhamdulillah, akhirnya kami berjaya melepaskan diri. Terus semua masuk bilik, tidur. Kah kah kah.... Aku terus lupa gi toilet sampai pagi hari. Kah kah kah kah......

masa tengah panik tak terfikir nak snap gambar. hahahaha.... dah boleh buka pinta baru terpikir... sambil aku snap, bos bising "tu tak lain lah tu, nak masuk blog lah tu, bukan nak tolong"... kah kah kah.... dah boleh buka pintu, bos pulak sambung bebel.... kah kah kah....

pasang semula yer.... tiba2 pulak aku punya bos jadi pakar membaiki pintu... kah kah kah kah

No comments: