Thursday 14 January 2010

pening memikirkan????

Pening betul aku pikir perangai budak 2 orang ni. Macam2 perangai ada. Yg sorang macam ni, yg sorang macam tu. Yg aku nak citer sebenarnye pasal abang dan baby. Aku tak tau lah budak2 lain. Sama atau tidak dgn dia orang berdua ni. Begini cerita nya. Budak dua orang ni, malam2 kalau tidur mesti nak pegang sesuatu (sebagai contoh toys). Semalam malam, abang sebelum tidur sibuk nak pegang buku sekolahnye (dia kata takut tikus makan bukunya). Macam-macam perangai budak ni. Baby pulak, apa yg di pegang siang hari, itu lah yg akan di bawa sampai tidur. Kalau dah tidur lupa benda yang dipegang sebelumnya takpe lah. Ini tidak, kalau terjaga malam, dia akan menangis kalau tak ada benda yang dipegang sebelumnya di tangan dia. Yang merana ialah, aku!! Kalaulah tercampak atau tersepak mana2 benda yang dipegangnya. Puas lah aku kena mencari. Kalau tidak parah jadi nya. Tak tau lah apa imagination budak2 ni. Malam tadi baby tidur sambil mengalas beg kain telekung dia. Aku cuba lah buka masa dia tidur, tapi dia menangis tak bagi. Sudahnya sampai pagi lah dia mengalas beg tu. Abang pun sama. Sampai pagi aku tengok buku tu masih melekat kat badan dia. Kalau tikus tu nak makan, agaknya atas badan dia pun tikus tu nguyah makan buku tu. Agaknye aku dulu kecik2 macam tu kot... Ke bapaknya macam tu??? hahahha....

Hah!!! Ini buktinya. Beg telekung ni lah yang dia bawa tidur. Then pagi bangun pun masih lagi di galasnya. Bertuah punya anak!!!!!

No comments: