Friday 19 February 2010

Broccoli bread vs. Croissant

Nak citer sikit ni, kisah broccoli bread. Sebenarnya tak wujud perkataan broccoli bread ni. Ini hanyalah dunia imaginasi anak2 aku. Begini ceritanya.
Kisah ni terjadi ketika abang berumur 4 tahun. Masa tu dia kat nursery lagi. Satu hari abang balik dari nursery, dia minta aku broccoli bread. Puas aku fikir waktu tu. Apa dia broccoli bread. Aku pun cakap dengan dia, mana ada broccoli bread. Then aku bagilah roti biasa. Abang sampai menangis cakap tak nak roti ni. Dia nak broccoli bread juga. Aku punya lah tension, sampai aku ambik sayur broccoli, aku letak dalam roti. Aku pun bagilah. Dia pun mengamuk dan nangis lagi. Dia kata nak broccoli bread. Sampailah satu masa, dia tunjuk inilah broccoli bread yang dia maksudkan (gambar kat bawah ni).

Rupanya croissant. Sabar aje lah anak bertuah ni. Rupanya, dia panggil croissant sebagai broccoli bread. Begitu lah imaginasi abang. Agaknya rupa dan bentuk croissant ni ada mirip2 broccoli kot. hahahahaha..... Sampai lah sekarang kami sekeluarga panggil croissant ni sebagai broccoli bread. So jangan terkejut kalau datang ke rumah kami, kami panggil croissant ni broccoli bread. Hahahaha....

ape fesyen lah baby ni, dok makan roti dgn biskut..... macam2 kerenah anak2 aku ni... hahahaha....

yummy, kata baby.... hahahaha....

No comments: