Friday 19 February 2010

Stirling (2008)

Lama dah aku tak buat entri jalan2. Last sekali entri pasal gi Dundee. Ok, kali ni kita gi jelajah bandar Stirling. Tak jauh mana pun bandar ni dari Edinburgh. Adalah dalam 50 minit bawa kereta. Kalau jalan kaki, kira sendiri yer. Kalau naik basikal pun sama, kira sendiri berapa lama. Hahahaha.... Bandar Striling ni sangat forfuler (popular) dengan sejarah hero dia. Ala2 Hang Tuah lah. Tapi nama hero dia ni, William Wallace. Ala macam dalam cerita Braveheart (aku pun tak tengok lagi, aku tanya bos, kalau bos tipu, aku pun tipu ler). Hahahaha...
Antara tempat menarik kat Stirling ni ialah Wallace Monument (sungguh tinggi dan tangga nya mak datuk, kecik aje dan curam. Takde lif ye. Minta maaf). Dalam monument ni menceritakan kisah ke-hero-an si William tu. Ada juga Stirling Castle, Old Jail dan ada satu rumah tu dia jaga dan simpan macam 300 tahun dahulu. Ok layan aje lah gambar ye.....


seperti biasa, gambar akak posing.. hahahha....


gambar2 kat atas ni semua dalam stirling castle....


ni lah patung hero dia orang.... si william tu...


tepi castle ni penuh dengan kubur dia orang......


eh ada lagi gambar castle... layan aje lah... hahahaha....


ni kat bandar stirling.... ada lagi gambar, tapi letih dah upload....


apa aku nak tunjuk dalam gambar ni ek??? entah apa lah motif aku ni??? hahahaha.....

No comments: