Thursday 25 March 2010

Bunga sudah berkembang

Hari tu aku ada buat entri pasal musim bunga. Then aku gunalah gambar2 koleksi pokok bunga bos. Dia siap suruh aku bayar lagi sebab ambik gambar dia. Dia kata ada copyright ler. Kalau tak bayar, dia nak saman.
Ek eleh.... macam cantik sangat gambar yang dia ambik. Ni i punya pun ada ler (siap ambik sendiri ni). Hahahahaha..... Ni semua gambar bunga aku ambik tahun ni dan nak lebih spesifik lagi minggu ini. Tak yah dah pakai gambar bos yang copyright tu. Eksyen.... Hahahahaha.....
Tengok ye gambar bunga yang i ambik ni, lebih cantik dari yang copyright. Hahahahaha.....




aku nak tanya bos nama2 bunga ni.... tapi takut nanti dia minta bayaran lah pulak..... haahahahahha....

kat sini paling seronok aku perhatikan pokok2 nya..... sungguh besar kejadian yang Maha Esa ni..... waktu musim luruh, dia tiupkan angin sekuat2nya untuk luruhkan daun dan bunga2 di pokok.... then pada musim sejuk pucuk2 daun dan bunga mula nak keluar (seperti gambar di atas)...... then musim bunga, berkembang lah pucuk2 itu menjadi bunga dan daun.... sampailah ia luruh dan kering pada musim panas...... indahnya kejadianNya yang satu ini.... ni baru lah sikit, bab pokok...... bab lain, lagilah.... bab angkasa lepas tu, planet semua tu yang tak nampak dek mata kasar, lagi lah ya.....






No comments: