Wednesday 24 March 2010

Mari menconteng

Saja je aku nak share pemandang seharian aku kat Edinburgh ni. Banyak betul dinding yang terconteng. Dan ada satu kawasan kat bandar ni, penuh dengan dinding yang berconteng. Benda ni orang panggil graffiti. Sekali aku pandang, menyemak kan. Dua kali, eh nampak seni pulak. Tiga kali, tertarik pulak aku dengan mesej yang dia orang nak sampaikan. Kali ke empat tengok, jalan lah. Balik rumah lagi baik. Hahahahahaha.....
Kalau kat sesetengah tempat, graffiti ni dikira vandalism. Tapi kat sini, aku tengok yang tempat aku ambik gambar ni, macam tak kisah aje. Macm dikhaskan untuk graffiti ni. Ada tu, siang2 hari budak2 ni menconteng. Dan selang beberapa minggu akan berubah wajah dengan contengan baru. Sungguh menarik tapi kalau dah semua dinding bergraffiti, mau pening kepala. Hahahaha....




kalau lalu dengan abang kat sini, macam2 dia akan tanya.... dan macam2 jugalah intepretasi dia.... look it's an A lah, look nose lah.... macam2 dia nampak yang aku tak nampak budak2 ni lukis..... cuma yang tak tahan, dia akan tanya, why this mummy? why that mummy?.... banyak sungguh why dia.... letih nak melayan... hahahaha.....

No comments: