Wednesday 17 March 2010

Goodies from SIngapore

Terkejut aku semalam pagi ada orang call cakap nak datang rumah. Rupanya husband Swee Fang. Swee Fang ni kawan aku jumpa di Edinburgh. Dia orang Singapore. Dah balik Singapore pun. Husband dia datang semula untuk viva. Aku rasa dah lulus dah. Kebetulan husband dia datang, dia minta husband dia hantarkan sedikit barang untuk aku sekeluarga. Baik sungguh hati dia.

Swee Fang,
I am writing a special entry just to say how much I appreciate your kindness. Thank you for all these goodies. I really appreciate it, especially the meruku ikan which is my favourite. I got a pantun for you to find out what does it mean. Hahaha.... Ok, here it goes:
Terima kasih daun keladi,
Ada rezeki nanti kita jumpa lagi.
Many thanks Swee Fang. Send my warmest regards to Jethro and Ethan. Take care dear.


antara barang yang dia bagi, rempah kari, paste sambal belacan dan meruku ikan. siapa ada logo halal lagi. betapa sensitif nya dia. terharu aku.

kecik2 dulu keropok inilah menjadi pujaan hatiku... hahahaha.....

2 comments:

sf said...

Something like:
Thank you for the goodies
If fate decrees we will meet again
?

Some words are quite common, some cannot find, like keladi - can only guess guess...

Thanks and hope you and your family are all doing fine and Johari will get his degree soon! :)

a.n.d.a.k said...

you nearly got it right, more or less... well done.... anyway, thanks again... hope to meet you soon....